3 d’agost del 2013
Ens feien estar a les 12.00 a
l’estació de Balenyà – Tona – Seva, un bus ens portaria a la casa de colònies
Mas Pujolar, al costat de Viladrau... començava la nostra petita aventura.
A l’estació començaven a arribar
tots els que formaríem el grup de directors i directores en lleure. Alguns
arribaven amb tren, altres amb cotxe, alguns sols i altres acompanyats. Tots
amb les motxilles, màrfegues, guitarres, fins i tot n’hi havia dos que jugaven
a un frisbi. És en aquest moment que comences a tenir impressions de la gent,
“aquella noia sembla simpàtica”, “mira quin noi més guapo”, “aquests dos seran
un pack i no es faran amb els altres”. No deixen de ser impressions, aquell
grup no es coneixia i tampoc sabia que arribaria a ser, indiscutiblement, el
millor grup de tots.
En arribar a la casa, veies com
la gent s’aferrava a aquells qui coneixien una mica més. Quin grup més estrany,
continuava amb les meves primeres impressions...estava neguitosa, volia
endinsar-me el grup, estar còmode i conèixer a cadascuna d’aquelles persones
que conviuríem amb mi durant aquells dies d’agost.
La nostra tutora ens va ensenyar
aquella casa i les seves normes, semblava a primera vista un grup tranquil...Ja
era hora de saber qui eren aquelles i aquells que estaven el meu costat, d’on
venien, com es deien, volia saber més coses d’ells i d’elles. Vam fer una roda
de noms i vam explicar què estudiaven, de quin esplai o entitat érem, on
vivíem, etc. Va ser el primer aproximament al grup.
NOM: CADIRA BUIDA
NECESSITATS I CARACTERÍSTIQUES DEL GRUP: És una dinàmica de
presentació i coneixença de grup. Per tant hem de partir de la base que els
integrants no es coneixen entre ells. És per això que la necessitat del grup és
conèixer a tots els que hi formant part, per anar adquirint un sentiment de
confiança en aquest.
Suposem que és un grup de 22
persones que tot just començaran un curs de directors en el lleure. Per tant,
aquest grup estarà format per noies i nois entre les edats de 19 i 25 anys.
Aquest grup coincideix en que
gairebé tots són del món de l’esplai, i que tenen l’objectiu de treure’s el
títol de director/a en el lleure.
OBJECTIUS
EDUCATIUS:
- Conèixer a tots els participants.
- Tenir consciencia de grup.
- Trencar el gel en el grup
TEMPS: El temps ho determinarà la pròpia dinàmica i el propi grup.
No té un final concret, quan la predisposició del grup disminueix podem donar
per finalitzada aquesta.
ESPAI: A poder ser hauria de ser un espai tancat, bastant ampli, ja
que els participants hauran de seure a la cadira en rotllana. La dinàmica no és
estàtica, per tant hem de vigilar amb les condicions i el mobiliari de l’espai,
per tal de no tenir cap incident.
MATERIAL: Tantes cadires com participants hi hagi.
PREDISPOSICIÓ/MOTIVACIÓ: Per tal de motivar el grup el
dinamitzador/a haurà d’estar molt actiu i comunicar a tots els participants les
ganes que té de conèixer a tots i totes.
METODOLOGIA: La dinàmica consisteix en saber i conèixer més coses
de la resta del grup i descobrir que podeu compartir diversos
interessos, gustos, sentiments, emocions.
Els participants es posaran en
rotllana, asseguts en una cadira, aquesta rotllana haurà de ser prou amplia per
beneficiar els moviments dels participants.
El dinamitzador/a es posarà
al mig d’aquesta rotllana per explicar el funcionament. Aquest dirà una
consigna, per exemple “ m’agrada perquè vas l’esplai”, les persones que els hi
agrada anar a l’esplai s’hauran d’aixecar i canviar-se de cadira. El dinamitzador/a
també haurà d’anar a seure en una cadira, per tant hi haurà una persona que es
quedarà sense lloc, aquesta s’haurà de posar al mig i donar una altra consigna.
ALTERNATIVA/VARIANT: En cas que no disposéssim de l’espai o
material es pot fer la mateixa dinàmica amb una variant. Aquesta consisteix en
que el grup es posarà en rotllana (drets i dretes) i el dinamitzador/a el mig
d’aquesta. Dirà una consigna relacionada amb els seus interessos, gustos,
motivacions, sentiments o emocions. Els participants que coincideixen amb
aquesta consigna hauran d’anar a fer una abraçada al dinamitzador/a.
REFLEXIÓ/AVALUACIÓ: En el moment de fer la dinàmica s’haurà de
tenir molt clar que és el que volem aconseguir amb aquell grup. Per tant, de la
dinàmica haurem de tenir en comp
- S’han complert els objectius?
- El grup ha estat participatiu/motivat?
- L’espai i els materials han estat els adequats?
- El paper del dinamitzador/a ha estat el correcte? Ha comunicat bé?
- Quina sensació he tingut un cop finalitzada la dinàmica
REFERÈNCIA: Aquesta dinàmica va ser presentada per la tutora del grup, de manera que no puc donar la referència exacte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada