dimarts, 7 de gener del 2014

DINÀMICA FINAL



Per tancar aquest recull de dinàmiques m’agradaria explicar una que és molt divertida, i que t’ajuda a sentir-te part d’aquest grup tant únic i especial que hem anat creant. Aquesta dinàmica la vaig realitzar a Viladrau, portàvem ja uns dies aquella casa i el grup era molt potent. Vam passar un molt bon moment entre tots i totes, i encara que la dinàmica fos una mica perillosa vam assolir l’objectiu, ja que entre tots i totes vam ser més forts.
També vam realitzar aquesta dinàmica a l’últim dia de l’assignatura, penso que va ser un bon tancament, ja que amb el pas de temps el grup ha canviat i s’ha convertit també en un grup únic. 

DINÀMICA: LES CADIRES SOLIDÀRIES

NECESSITATS I CARACTERÍSTIQUES DEL GRUP:  És un grup format per 40 persones. Formen part de la mateixa assignatura i entre ells hi ha bona cohesió.

OBJECTIUS EDUCATIUS:

- Fomentar la cooperació

TEMPS: depenent del número de persones. Més o menys uns 20-30 minuts.

ESPAI: es necessita d’un esplai ampli i a poder ser amb el terra pla.

MATERIAL: tantes cadires com persones hi hagi, un reproductor de música, altaveus.

PREDISPOSICIÓ DEL GRUP / MOTIVACIÓ: Per tal de motivar el grup el dinamitzador/a haurà d’estar molt actiu i comunicar a tots els participants les ganes que té de realitzar aquesta activitat.

METODOLOGIA:  es posen tantes cadires com persones hi ha en forma de rotllana. Tothom es posa a donar voltes (ballant i cantant) al voltant de les cadires. Quan para la música tothom ha de seure a la primera cadira que trobi. Qui no tingui cadira haurà de posar-se al damunt d’un company o companya sense tocar el terra. (el joc de les cadires tradicional la persona quedaria eliminada). La intenció del joc és anar eliminant cadires i cada vegada se’ls hi complica per posar-se tots i totes damunts de les cadires.

ALTERNATIVA / VARIANT: 

-        -   Eliminar les persones que es queden sense cadira.
-          - “Seguir el rei” quan es donen voltes al voltant de les cadires.
-           
REFLEXIÓ/AVALUACIÓ: En el moment de fer la dinàmica s’haurà de tenir molt clar que és el que volem aconseguir amb aquell grup. Per tant, de la dinàmica haurem de tenir en compte:
-        -   S’han complert els objectius?
-       -    El grup ha estat participatiu/motivat?
-        -   L’espai i els materials han estat els adequats?
-       -    El paper del dinamitzador/a ha estat el correcte? Ha comunicat bé?
-        -   Quina sensació he tingut un cop finalitzada la dinàmica

REFERÈNCIA: http://www.jornadeseducacioemocional.com/wp-content/uploads/2012/04/2.-El-sentit-de-d%E2%80%99humor-i-la-salut.-Sra.-Maria-Navarrete.pdf

EL PER QUÈ DE LA DINÀMICA:  penso que és un dinàmica molt divertida, que pot agradar tant a infants, joves i adults. S’ha de vigilar perquè és una mica perillosa, però confirmo que t’ho passes d’allò més bé.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada