Els companys i companyes de
l’assignatura també van realitzar diferents dinàmiques i activitats en els seus
projectes d’intervenció, m’agradaria destacar-ne dues que em van semblar molt
interessants.
DINÀMICA: UN PASSEIG PEL BOSC
NECESSITATS I CARACTERÍSTIQUES DEL GRUP: Aquesta
dinàmica està pensada per un grup de 8 joves entre 15 i 16 anys, amb la
necessitat d’aconseguir una bona autoestima per a tots els membres.
OBJECTIUS EDUCATIUS:
- Millorar la confiança i la
comunicació en el grup
- Estimular l’autoavaluació en els
altres companys i companyes.
TEMPS: uns 60 minuts
aproximadament.
ESPAI: es necessita d’un esplai
ampli i còmode, independentment sigui interior o exterior.
MATERIAL: paper i estris per escriure.
PREDISPOSICIÓ DEL GRUP /
MOTIVACIÓ: Per tal de motivar el grup
el dinamitzador/a haurà d’estar molt actiu i comunicar a tots els participants
les ganes que té de realitzar aquesta activitat.
METODOLOGIA: el dinamitzador o dinamitzadora donar la consigna que han
de dibuixar un arbre en el full i posar el seu nom (les arrels, el tronc, les
branques, les fulles i els fruits). Una vegada tinguin fet el dibuix hauran
d’escriure: a les arreles les qualitats positives que cadascun i cadascuna creu
que té, a les branques les coses positives que fa i en els fruits els èxits que
aconsegueix.
Desprès es formaran grups de 4 persones i cada un i una d’elles posarà el seu dibuix el
mig i explicarà el perquè d’allò que ha escrit.
Una vegada es finalitzi aquesta part de la dinàmica tot el grup anirà
passejant per l’esplai (Passeig pel bosc), i hauran d’escriure en les arrels
dels dibuixos dels companys “tu ets...”
ALTERNATIVA / VARIANT:
- - La resta del grup podria escriure els èxits i
les qualitats a la resta dels companys.
REFLEXIÓ/AVALUACIÓ: En el
moment de fer la dinàmica s’haurà de tenir molt clar que és el que volem
aconseguir amb aquell grup. Per tant, de la dinàmica haurem de tenir en compte:
- -S’han
complert els objectius?
- - El grup
ha estat participatiu/motivat?
-
- L’espai
i els materials han estat els adequats?
- -
El
paper del dinamitzador/a ha estat el correcte? Ha comunicat bé?
-
- Quina
sensació he tingut un cop finalitzada la dinàmica
REFERÈNCIA: http://www.cece.gva.es/orientados/profesorado/descargas/autoestima.pdf
EL PER QUÈ DE LA DINÀMICA: a vegades és difícil poder cohesionar un
grup, i més un grup de adolescents. Per tant, penso que es molt interessant
potenciar l’autoestima en aquests joves, ja que els permet sentir-se a gust amb
ells i elles mateixes i amb el grup.
DINÀMICA: FOTOS
NECESSITATS I CARACTERÍSTIQUES DEL GRUP: Aquesta
dinàmica està pensada per un grup que estudia 1r de dret. És un grup molt heterogeni,
amb edats diverses, entre 18 i 30 anys. Hi ha una gran desconeixença entre
ells.
OBJECTIUS EDUCATIUS:
- Formar un grup unit.
- Fomentar la cooperació i cohesió
del grup.
TEMPS: uns 30 minuts
aproximadament.
ESPAI: es necessita d’un esplai
ampli i còmode, independentment sigui interior o exterior.
MATERIAL: res
PREDISPOSICIÓ DEL GRUP /
MOTIVACIÓ: Per tal de motivar el grup
el dinamitzador/a haurà d’estar molt actiu i comunicar a tots els participants
les ganes que té de realitzar aquesta activitat.
METODOLOGIA: es tracta de formar grups entre 4 i 5 persones. Una de
les dinamitzadores anuncia al grup de que vol veure la foto, per exemple d’un
hospital, d’un parc, d’una escola, etc. El grup disposa de 5 segons,
aproximadament, per posar-se d’acord per composar la foto sense parlar.
La resta de companys han d’interpretar la foto dient el què veuen i el
personatge que interpreta cadascú i cadascuna.
El que es pretén és aconseguir que el grup pugui crear alguna cosa
conjunta, utilitzant la comunicació no verbal
i la improvisació.
ALTERNATIVA / VARIANT:
-
- Es poden donar consignes de situacions i no de
fotos.
- -
Es pot fer una competició, el grup que endevini
més fotos guanya.
REFLEXIÓ/AVALUACIÓ: En el
moment de fer la dinàmica s’haurà de tenir molt clar que és el que volem
aconseguir amb aquell grup. Per tant, de la dinàmica haurem de tenir en compte:
-
- Falta de temps per representar la foto
-
- Cada persona ha pogut aportar una informació en
la foto
- - El grup ha tingut l’oportunitat de conèixer
diferents aspectes dels seus companys i companyes.
-
- Quin paper ha jugat la comunicació no verbal
REFERÈNCIA: dossier grup
permonitors. Creu Roja.
EL PER QUÈ DE LA DINÀMICA: a vegades és difícil poder cohesionar un
grup, i més un grup tant heterogeni. Per tant, penso que es molt interessant
potenciar la cohesió, ja que els permet sentir-se a gust amb ells i elles
mateixes i amb el grup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada