DINÀMICA: EL NEN, EL MUR I L’ELEFANT
NECESSITATS I CARACTERÍSTIQUES
DEL GRUP: És un grup format per 40
persones. Formen part de la mateixa assignatura i entre ells hi ha bona
cohesió. En tot grup a vegades apareixen conflictes, per tant és important
saber resoldre’ls de la millor manera.
OBJECTIUS EDUCATIUS:
- Afrontar problemes
- Saber com resoldre conflictes
TEMPS: 30 min
ESPAI: És recomanable que sigui
un espai ampli.
MATERIAL: imatge del infant, el
mur i l’elefant. Fulls i boligrafs.
PREDISPOSICIÓ DEL GRUP /
MOTIVACIÓ: El dinamitzador/a ha de motivar el grup per veure si són capaços de
solucionar el conflicte.
METODOLOGIA: Es presenta de forma
visual la imatge d’una situació conflictiva:
un nen davant d’un mur i al seu darrera té un elefant. Davant d’això i amb
la premissa que els obstacles (mur i elefant) es poden interpretar simbòlicament
el dinamitzador/a pregunta el grup: Què li pot passar a aquest nen? Quines
solucions donaríeu? Quina és la millor solució?
Es fan diferents grups per tal de
pensar i resoldre les preguntes. Es poden fer diverses interpretacions,
relacionar-ho amb experiències viscudes.
Cada grup haurà d’explicar els
passos de la seva solució, per tal de conèixer les diferents perspectives de
tots els grups.
ALTERNATIVA / VARIANT:
- Canviar el conflicte.
- Representar teatralment la
solució
REFLEXIÓ/AVALUACIÓ: s’avaluarà a
partir de diferents premisses a debatre un cop finalitzada la dinàmica.
- Creieu que és fàcil resoldre
conflictes?
- Com penseu que s’haurien de
gestionar?
- És important la voluntat per
resoldre conflictes?
- Com ha se ser la figura d’un
mediador?
REFERÈNCIA: DIEZ DE ULZURRUN, A.
i MASEGOSA LABAD, A. (1996). La dinàmica de grups en
l'acció tutorial. Barcelona. Graó
DINÀMICA: ELS 6 BARRETS PER
PENSAR
NECESSITATS I CARACTERÍSTIQUES
DEL GRUP: És un grup format per 20
persones. Estan fent el curs de director de lleure i el treball de gestió de
conflictes és molt important.
OBJECTIUS EDUCATIUS:
- Potenciar les habilitats comunicatives
- Respectar els diferents punts de
vista
TEMPS: 30 min
ESPAI: a poder ser que sigui un
espai ampli.
MATERIAL: fitxes amb l’explicació
de què és cada barrets
PREDISPOSICIÓ DEL GRUP /
MOTIVACIÓ: És una dinàmica de participació, on el grup haurà de debatre sobre
un tema. El fet dels barrets crea un interès i motivació per realitza la
dinàmica.
METODOLOGIA: Es formaran grup de
6 persones. Hi ha sis barrets
imaginaris, cadascun d'un color diferent. El dinamitzador/a posarà sobre la
taula un tema de debat i els participants hauran de començar la conversa. En
qualsevol moment una persona pot escollir posar-se un dels barrets o se li pot
demanar que se'l tregui. Totes les persones del grup poden usar un barret d'un
color concret durant una estona en un moment determinat. Els barrets involucren
els participants en un mena de joc de rol mental.
Una
vegada es finalitza el debat s’ha de descobrir i parlar sobre els diversos rols
que s’han posat en marxar durant la conversa.
ALTERNATIVA / VARIANT:
- - Canviar els diferents temes de debat
-
. Es pot fer en sis grups i que cada grup tingui
un barret diferents
-
. Es pot donar la premissa de que no es pot
canviar el barret durant el debat.
- .
Es pot interpretar el debat davant de tota la
resta de grup.
REFLEXIÓ/AVALUACIÓ:
-
Parlar sobre la importància del rols en un grup.
-
Quina és la manera de resoldre conflictes?
REFERÈNCIA: http://www.innovaforum.com/tecnica/sixhats.htm
EL PER QUÈ DE LES DUES
DINÀMIQUES: penso que com a futurs pedagogs i pedagogues que serem és molt
important saber resoldre conflictes. Crec que ens
trobarem en diferents situacions que haurem d'afrontar i saber quina és la millor
manera de resoldre-les. La figura de mediador/a com a pedagogs i pedagogues és molt important.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada